ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВЫЕ ОРИЕНТАЦИИ РУКОВОДИТЕЛЯ КАК ФАКТОР ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ОРГАНИЗАЦИЕЙ

Аннотация

Системе образования отводится ключевая роль в формировании духовно-нравственных ценностей в процессе субъект-субъектного взаимодействия. В рамках статьи установлено, что ценностно-смысловые ориентации руководителя образовательной организации являются фактором повышения качества управления. В статье описаны принципы обучения и воспитания, ориентируясь на которые, руководитель сможет повысить качество управления образовательной организацией. Авторы работы выделяют следующие принципы: принцип единства образовательной, развивающей и воспитательной функций обучения, принцип сознательности и активности, принцип ориентации на систему нравственных ценностей и ценностные отношения, личностно-ориентированный подход.

VALUE AND SENSE GUIDANCE OF THE HEAD AS A FACTOR OF IMPROVING THE QUALITY OF MANAGEMENT OF EDUCATIONAL ORGANIZATION

UDK: 316.4
page. 251-255
Rachipa Andrey Valeryevich, Burmistrov Sergey Vladimirovich, Samygin Sergey Ivanovich

Abstract

The education system plays a key role in the formation of spiritual and moral values in the process of subject-subject interaction. In the framework of the article it was established that the value-semantic orientations of the head of the educational organization are a factor in improving the quality of management. The article describes the principles of training and education, focusing on which, the head will be able to improve the quality of management of the educational organization of the education system. Among these principles: the principle of the unity of the educational, developing and educational functions of learning, the principle of consciousness and activity, the principle of orientation to the system of moral values and value relations.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##