МЕТОДОЛОГИЯ И ЦЕННОСТНЫЕ ОСНОВАНИЯ УПРАВЛЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫМ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВОМ В НОВОЙ ЭКОНОМИКЕ

Аннотация

В статье рассматривается вектор методологии управления инновационным производством с учетом анализа кризисной ситуации в экономике. Предложены модели взаимодействия руководителей и персонала на основе нравственности и этики. Обоснована необходимость реализации «Стратегии-2026» для создания условий инновационного рывка в развитии экономики нового уровня. Раскрыта значимость интеллектуального потенциала, определяющего социально-этические и моральные аспекты в поведении коллектива. Обосновано инновационное мышление руководителей как инструмент инновационного предпринимательства.

METHODOLOGY AND VALUES OF MANAGEMENT OF INNOVATIVE ENTREPRENEURSHIP IN NEO-ECONOMY

UDK: 338
page. 74-81
Larkina Nataliya Georgievna, Ovcharenko Georgy Vasilyevich

Abstract

The article considers the vector of the methodology of management of innovative production taking into account the analysis of the crisis situation in the economy. The models of interaction between managers and staff on the basis of morality and ethics are proposed. The necessity of implementation of the "Strategy 2026" to create conditions for innovative breakthrough in the development of a new level of economy. The importance of intellectual potential determining social, environmental and moral aspects in the behavior of the team is revealed. The innovative thinking of managers as a tool of innovative entrepreneurship is substantiated.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##