ПОТЕНЦИАЛ РОССИЙСКОГО ТУРИЗМА В ПОСТКРИЗИСНЫЙ ПЕРИОД

Аннотация

В статье рассматриваются перспективы и препятствия развития туризма в отечественных дестинациях. Выявлены основные виды туризма, имеющие высокий потенциал продвижения на рынке: культурно-познавательный, паломнический, пляжный, оздоровительный и деловой. Рассмотрены тенденции развития и продвижения каждого из вышеприведенных видов туризма. Даны рекомендации о продвижении туристских дестинаций. Сделан вывод о том, что наиболее рациональным шагом будет выстраивать кампанию продвижения вокруг позиционирования дести-нации как центра одного вида туризма, без попыток развития всех направлений одновременно.

THE POTENTIAL OF RUSSIAN TOURISM IN THE POST-CRISIS PERIOD

UDK: 338.487
page. 101-105
Pavel E. Budaev

Abstract

The article considers the prospects and obstacles to tourism development in domestic tourist destinations. The main types of tourism that have high potential for promotion in the market are identified: cultural, pilgrimage, beach, recreational and business tourism. The tendencies of development and promotion of each of the above-mentioned types of tourism are considered. Recommendations on the promotion of tourist destinations are given. It is concluded that the most rational step would be to build a promotion campaign around the positioning of the destination as the center of one type of tourism, without trying to develop all directions simultaneously.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##