ПЕРСПЕКТИВЫ ДИСТАНЦИОННОГО ФОРМАТА ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ: ОПЫТ 2020–2021 гг.
Аннотация
В статье представлена ретроспектива опыта 2020–2021 гг. по интегрированию дистанционного формата высшего образования в университетскую среду. Авторы предлагают краткий обзор накопившихся проблем, но основной акцент делают на изменившемся формате подачи материала, как следствие – специфики контактов с учащимися, а также – на проблемах постковидной социализации вузовского преподавателя. Анализируя некоторые популярные тренды, авторы предлагают неутешительный прогноз институциональных перспектив высшего образования в XXI веке.
PROSPECTS FOR DISTANCE HIGHER EDUCATION: EXPERIENCE 2020–2021
page. 231-236
Abstract
The article presents a retrospective of the experience of 2020–2021 in integrating the distance format of higher education into the university environment. The authors offer a brief overview of the accumulated problems, but the main emphasis is placed on the changed format for presenting the material, as a result, on the specifics of contacts with students, as well as on the problems of postform socialization of a university teacher. Analyzing some popular trends, the authors offer a disappointing forecast of the institutional prospects for higher education in the 21st century.