ПРОТИВОРЕЧИЯ И ТЕНДЕНЦИИ ЭВОЛЮЦИИ ВНЕШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ДЕТЕЙ И МОЛОДЕЖИ В ПЕРВЫЕ ГОДЫ СОВЕТСКОЙ ВЛАСТИ И НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ: СОЦИОЛОГИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ

Аннотация

В статье представлен анализ развития системы внешкольного образования в первые годы советской власти после Октябрьской революции и в настоящий период. Статья опирается на методологические принципы историзма, институционального и системного подходов, социального проектирования и моделирования, социальной инженерии. Новизна работы заключается в представлении авторской разработки – инновационной образовательной организации «Экостанция» в системе дополнительного образования. Делаются выводы о значении института внешкольного образования на современном этапе.

OUT-OF-SCHOOL EDUCATION OF CHILDREN AND YOUNG PEOPLE IN THE EARLY YEARS OF SOVIET GOVERNMENT AND CONTEMPORARY STAGE: TRANSFORMATION OF CONTENT IN THE CONTRADICTIONS AND TRENDS

UDK: 316.332
page. 296-302
Anna K. Khaustova

Abstract

The article examines the development of the out-of-school education system in the early years of Soviet government after the October Revolution and in the present. The article is based on the methodological principles of historicism, institutional and systems approaches, social design and modeling, social engineering. The novelty of the work foremost lies in the presentation of the innovative educational institute «The EcoStation» in the system of additional education. Author concludes about the importance of the institution of out-of-school education at the present stage.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##