Реализация принципа непрерывности образования в условиях перехода к национальной системе образования в современной России

Аннотация

В данной статье проводится анализ развития российской модели непрерывного образования и ее характерные особенности. Также анализируется процесс трансформации системы непрерывного образования в контексте перехода к национальной системе образования в современной России. Рассмотрены проблемы предыдущей системы непрерывного образования. Также проанализированы факторы, оказывающие влияние на современную российскую систему непрерывного образования в целом. Рассмотрено существующее проблемное поле, возникшее при проведении реформ в сфере непрерывного образования. Охарактеризованы стратегические направления развития моделей реализации принципа непрерывного образования в современных реалиях. Также произведен анализ существующей нормативно-правовой основы в сфере непрерывного образования и даны рекомендации по ее усовершенствованию. Показаны и проанализированы долгосрочные проблемы, которые могут оказать негативное воздействие на формирование национальной системы непрерывного образования.

Implementation of the principle of continuity of education in the conditions of transition to the national education system in modern Russia

UDK: 316.4
page. 211-216
Pavel V. Zayats, Vladimir A. Karpov

Abstract

This article analyzes the development of the Russian model of continuing education and its characteristic features. The process of transformation of the system of continuing education in the context of the transition to a national education system in modern Russia is also analyzed. The problems of the previous system of continuing education are considered. The factors influencing the modern Russian system of continuing education as a whole are also analyzed. The existing problem field that arose during the reforms in the field of continuing education is considered. The strategic directions of the development of models for the implementation of the principle of continuing education in modern realities are characterized. The analysis of the existing regulatory framework in the field of continuing education is also carried out and recommendations for its improvement are given. The long-term problems that can have a negative impact on the formation of the national system of continuing education are shown and analyzed.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##